Page 5 - Krachtvoer nr.5 | Uitgave november 2015
P. 5
OP MAAT
Er is echter één probleem: de nieuwe LUXE TOOLCARRIERS ankers en andere materialen die bij
onderneming heeft nog geen ‘track record’ als De makelaar waar aan de boorkop beweegt de boorklussen nodig zijn en eigenlijk
referentie. Daarom bouwen ze nu een machine blijft natuurlijk niet vanzelf staan. Ook te zwaar zijn om handmatig te tillen.
die op boor- en verankeringsgebied figuurlijk is er vermogen nodig om hem te laten Samen zijn het twee luxe tool carriers.
voor een aardverschuiving kan zorgen en werken en het liefst in een zo mobiel Dankzij het sonische vermogen van de
de markt toont wat ze in huis hebben. mogelijk jasje. Daarvoor rekent H5S op HSF-5 heeft het bedrijf genoeg aan
Het bijzondere aan de HFS-5 is het de Cat 336F. De machine is voorzien van het werkgewicht van 38 ton en 320 pk
vermogen om 2 tot 3 maal sneller het een extra ventielenblok, hydrauliekpomp motorvermogen van de Cat 336F terwijl
materiaal de grond in te krijgen met de normaal hiervoor 70 ton en 600 pk
helft van het benodigde vermogen. “DE 336F IS STATE noodzakelijk is. “Dat scheelt brandstof,
OF THE ART, DAAR bodembelasting, transportkosten en het
Het vernuft zit in de knappe, sonische milieu”, rekent Martin van Leeuwen voor.
boorkop die de trillingen ‘binnenskamers’ ZIJN KLANTEN “De 336F voldoet tevens aan de jongste en
houdt en voor 100% overbrengt in de GEVOELIG VOOR” strengste emissie-eisen. Daarmee kunnen
booras. “We kunnen zo snel en goed ankers we wereldwijd overal voor de dag komen.”
plaatsen tot 300 ton en een doorsnee van en luchtcompressor die normaal op
600 mm”, legt Van Leeuwen uit. “Een paal de Cat dumpers zit. De kleinere 8 tons
boren tot 40 meter diep met een diameter Cat 308E2 zorgt voor het ‘opperen’ van
van 500 mm is ook geen enkel probleem.”
KRACHTVOER MAGAZINE 5